İsmail Bekayi, İran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile ilişkilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

İran resmi haber ajansı IRNA'nın aktardığına göre Bekayi, ABD Başkan Yardımcısı JD Vance'ın İran'ın UAEA müfettişlerini yeniden kabul etmeyi onayladığı ve denetimlerin başlayacağı yönündeki açıklamalarını değerlendirdi.

Bekayi, İran'ın UAEA ile ilişkilerini mevcut denetim anlaşmaları kapsamındaki yükümlülükleri doğrultusunda sürdüreceğini belirterek, bu sürecin aynı zamanda İran Meclisi ile İran Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi'nin kararları çerçevesinde yürütüleceğini ifade etti.

İsrail basını: Türkiye, İsrail için İran'dan çok daha büyük bir tehdit
İsrail basını: Türkiye, İsrail için İran'dan çok daha büyük bir tehdit
İçeriği Görüntüle

İranlı yetkili daha önce yaptığı açıklamalarda, Buşehr Nükleer Santrali gibi daha önce düzenli denetimlerin sürdüğü tesislerde UAEA çalışmalarının devam edeceğini belirtmişti.

Buna karşılık, ABD ve İsrail saldırılarının ardından UAEA erişiminin kesildiği bazı nükleer tesislerde denetimlerin yeniden başlamasının ise yürütülen müzakerelerin seyrine ve sonuçlarına bağlı olacağını kaydetmişti.