Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin açıklamalarda bulundu.

Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ilk andan itibaren ilgili kurumlarla koordinasyon halinde takip edildiğini belirtti.

Rozetleri Erdoğan taktı; 3 Belediye Başkanı daha AK Parti'de
Rozetleri Erdoğan taktı; 3 Belediye Başkanı daha AK Parti'de
İçeriği Görüntüle

Bakan Uraloğlu, “26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” ifadelerini kullandı.

Toplam 15 Türk sahipli geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını kaydeden Uraloğlu, Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdüren 3 geminin ise ayrılma talebinde bulunmadığını bildirdi.

Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin görev yaptığını aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu:

“Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.”

Bölgede yaşanan gelişmeler nedeniyle uluslararası deniz taşımacılığı yakından izlenirken, Türk makamları da gemilerin ve mürettebatın güvenliği için gerekli tedbirleri almaya devam ediyor.