Türkiye Futbol Federasyonu Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu öncesinde Süper Lig takımlarının takım harcama limitlerini belirledi.

Açıklanan verilere göre en yüksek harcama limitine sahip kulüp Galatasaray oldu. Sarı-kırmızılı ekibe tanınan yaklaşık 9 milyar 6 milyon liralık limit, güncel kur üzerinden 169,26 milyon euroya karşılık geliyor.

Galatasaray’ın ardından ikinci sırada Fenerbahçe yer aldı. Sarı-lacivertli kulübün harcama limiti 118,96 milyon euro olarak hesaplandı. Üçüncü sıradaki Beşiktaş için belirlenen limit ise 77,49 milyon euro oldu.

Galatasaray’da Vladimir Micov dönemi sona erdi
Galatasaray’da Vladimir Micov dönemi sona erdi
İçeriği Görüntüle

Trabzonspor 47,56 milyon euroluk limit ile dördüncü sırada yer aldı.

En yüksek harcama limitine sahip kulüpler

  1. Galatasaray – 169,26 milyon euro
  2. Fenerbahçe – 118,96 milyon euro
  3. Beşiktaş – 77,49 milyon euro
  4. Trabzonspor – 47,56 milyon euro
  5. Çaykur Rizespor – 34,15 milyon euro
  6. Samsunspor – 21,13 milyon euro
  7. Konyaspor – 20,71 milyon euro
  8. Başakşehir – 20,67 milyon euro

Süper Lig’de yer alan 18 kulübe tanımlanan toplam harcama limiti yaklaşık 659,46 milyon euro olarak açıklandı. Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor’un toplam limiti ise 413,28 milyon euroya ulaştı. Böylece toplam harcama kapasitesinin yaklaşık yüzde 62,7’si dört büyük kulübe ayrılmış oldu.

Transfer bütçesi değil

TFF tarafından belirlenen harcama limitleri, yalnızca transfer harcamalarını ifade etmiyor. Limitler; A takım futbolcularına ve teknik ekibe ödenecek maaşlar, bonservis bedelleri, kiralama ücretleri, menajerlik giderleri ve benzeri tüm futbol operasyonu maliyetlerini kapsayan üst sınır niteliği taşıyor.

Öte yandan federasyonun daha önce açıkladığı takvime göre 2026-2027 sezonunun birinci transfer ve tescil dönemi 22 Haziran’da başladı. Transfer dönemi 4 Eylül’de sona erecek.