Kütahya’da düzenlenen bir okul etkinliğinde dağıtılan yemeğin ardından çok sayıda öğrenci ve veli hastaneye başvurdu. Olay, Meydan Mahallesi’nde bulunan Şule Mete Tetik Ortaokulu’nda gerçekleştirilen gençlik şöleni sonrasında yaşandı.

Etkinlik kapsamında öğrenci ve velilere tavuk, pilav ve ayran ikram edildi. Şölenin ardından bazı öğrencilerde mide bulantısı ve kusma şikayetleri görülmeye başlandı. Durumun bildirilmesi üzerine sağlık ekipleri bölgeye sevk edilirken, rahatsızlanan kişiler ambulanslarla ve kendi imkanlarıyla hastanelere ulaştı.

Yetkililerden alınan bilgilere göre, zehirlenme şüphesiyle sağlık kuruluşlarına başvuranların 84’ünü öğrenciler, 14’ünü ise öğrenci velileri oluşturdu. Toplam 98 kişi Kütahya Şehir Hastanesi’nde tedavi altına alındı.

Adalar Belediye Başkanı ve 35 kişi tutuklandı
Adalar Belediye Başkanı ve 35 kişi tutuklandı
İçeriği Görüntüle

Hastanede yapılan ilk değerlendirmelerde öğrenci ve velilerin sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenildi. Olayın ardından ilgili kurumlar tarafından inceleme başlatılırken, ikram edilen gıda ürünlerinden numune alınarak laboratuvar analizine gönderildi.

Yetkililer, zehirlenmenin kesin nedeninin yapılacak incelemelerin ardından netlik kazanacağını bildirdi.