Muhammed Bakır Kalibaf, İran ile ABD arasında yürütülen müzakere sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Kalibaf, ablukanın askeri yöntemlerle kaldırılmasının ağır maliyetler doğuracağını belirterek, sorunun müzakere yoluyla kısa sürede çözüldüğünü ifade etti.
Yaptırımların nihai bir anlaşmaya kadar yürürlükte kalacağını vurgulayan Kalibaf, İran’ın yaptırımlar tamamen kaldırılana kadar petrol satışlarını sürdürebilmek için yaptırım muafiyetine ihtiyaç duyduğunu söyledi.
Dondurulmuş İran varlıklarının serbest bırakılması konusunda da açıklamalarda bulunan Kalibaf, ilgili madde kapsamında her biri 6 milyar dolar değerinde iki ayrı meblağın serbest bırakılması sürecinin başlatıldığını belirtti. Sürecin Katar’daki temaslar sırasında başladığını, nihai imzaların ise İsviçre’de atıldığını kaydetti.
Kalibaf ayrıca, Hürmüz Boğazı konusunda uluslararası hukuk kurallarına uyulacağını ve boğazın İran düzenlemeleri çerçevesinde yönetilmeye devam edeceğini ifade etti.
Boğazda zaman zaman sorunlar yaşanabileceğini belirten Kalibaf, bu nedenle taraflar arasında koordinasyon sağlamak amacıyla bir merkez ve doğrudan iletişim hattı kurulması konusunda mutabakata varıldığını söyledi.
Kalibaf, önümüzdeki 30 günlük süreçte ortaya çıkabilecek sorunların bu mekanizma aracılığıyla daha hızlı çözülebileceğini belirterek, bölge ekonomisinin canlanacağı yönündeki beklentisini dile getirdi.





