İtalya’da yaklaşık bir haftadır etkisini sürdüren aşırı sıcak hava dalgası, ülkenin kuzeyinde bir kişinin yaşamını yitirmesine neden oldu. Yerel basında yer alan haberlere göre, Piacenza kenti yakınlarında bir bağda çalışan 61 yaşındaki işçi, kavurucu sıcaklar altında fenalaşarak hayatını kaybetti.
Yakınları tarafından öğle saatlerinde hareketsiz halde bulunan işçiye sağlık ekipleri müdahale etti ancak tüm çabalara rağmen kurtarılamadı. Olayın, ülkede etkisini artıran sıcak hava koşullarıyla bağlantılı olduğu değerlendiriliyor.
Öte yandan İtalya Sağlık Bakanlığı, aşırı sıcakların oluşturduğu risk nedeniyle alarm seviyesini yükseltti. Daha önce kırmızı alarm verilen Roma, Milano, Floransa, Torino, Bologna ve Venedik gibi büyük kentlere Bari de eklendi. Yetkililer, özellikle yaşlılar, kronik hastalar ve açık alanda çalışanların dikkatli olması çağrısında bulundu.
Altyapı olumsuz etkileniyor
Ülkede bugün hava sıcaklıkları 36 dereceye kadar yükselirken, yarın bazı bölgelerde termometrelerin 37 dereceyi göstermesi bekleniyor.
Aşırı sıcaklar yalnızca günlük yaşamı değil, altyapıyı da olumsuz etkiliyor. Floransa’daki dünyaca ünlü Uffizi Galerisi’nde klima sisteminin yüksek sıcaklıklar nedeniyle arızalandığı, bu nedenle ziyaretçi girişlerinin sınırlandırıldığı ve bilet satışlarının geçici olarak durdurulduğu açıklandı. Müze önünde uzun kuyruklar oluşurken, teknik ekiplerin arızayı gidermek için çalışmalarını sürdürdüğü bildirildi.
Benzer şekilde, artan enerji tüketimi nedeniyle Torino’da da son günlerde geçici elektrik kesintileri yaşandığı kaydedildi.
Uzmanlar, Avrupa genelinde etkili olan sıcak hava dalgasının önümüzdeki günlerde de devam edeceğini belirterek vatandaşların zorunlu olmadıkça güneş altında uzun süre kalmamaları ve bol sıvı tüketmeleri gerektiği uyarısında bulunuyor.




