Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamaya göre görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler değerlendirildi.

Erdoğan ile Irak Başbakanı Zeydi telefonda görüştü
Erdoğan ile Irak Başbakanı Zeydi telefonda görüştü
İçeriği Görüntüle

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici bir gelişme olduğunu belirterek, Türkiye'nin sürecin kalıcı barışla sonuçlanması için her türlü desteği vermeye hazır olduğunu ifade etti.

Görüşmede Erdoğan, müzakere sürecini sabote etmeye yönelik girişimlere karşı dikkatli olunmasının önemine işaret ederek, tarafların diyalog zeminini korumasının bölgesel istikrar açısından kritik olduğunu vurguladı.

Bölgesel barışın güçlendirilmesi için yeni dönemde somut adımlar atılması gerektiğini belirten Erdoğan, Türkiye'nin bu hedef doğrultusunda yapıcı rol oynamayı sürdüreceğini kaydetti.

Liderlerin görüşmesinde ekonomik ilişkiler de gündeme geldi. Erdoğan, Türkiye ile İran arasında ticaret, finans ve enerji alanlarındaki işbirliğinin geliştirilmesi için çalışmaların devam edeceğini belirtti.