İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini açıkladı. Eşiyle birlikte Başbakanlık Konutu 10 Numara'nın önüne çıkan Starmer, iki yıl önce Downing Street'e yürümenin hayatının en gurur verici anlarından biri olduğunu söyledi.

Siyasete milyonlarca insanın hayatını değiştirmek için girdiğini söyleyen Starmer, İşçi Partisi'ni Temmuz 2024'te yeniden iktidara taşıyan süreci anlattı. Göreve geldiğinde partinin siyasi, mali ve ahlaki açıdan iflas etmiş durumda olduğunu belirten Starmer, birçok kişinin kendisine İşçi Partisi'nin artık "bittiğini" söylediğini ancak bunun doğru çıkmadığını ifade etti.

Partiyi yeniden ayağa kaldırdıklarını kaydeden Starmer, antisemitizmle mücadele ettiklerini, ekonomi, savunma ve ulusal güvenlik konularında kamuoyunun güvenini yeniden kazandıklarını söyledi.

Partisinin kendisine, bir sonraki genel seçime İşçi Partisi'ni taşıyacak en doğru kişinin kendisi olup olmadığı sorusunu yönelttiğini belirten Starmer, bu soruya verilen yanıtı duyduğunu ve kararı "zarafetle kabul ettiğini" ifade etti.

İşçi Partisi liderliğinden istifa edeceğini açıklayan Starmer, görev süresi boyunca aldığı tüm kararlarda ülkesinin çıkarlarını ön planda tuttuğunu vurguladı.

Konuşmasının sonunda duygusal anlar yaşayan Starmer, "Harika eşim Vic'e olabileceğim en iyi eş olmak istiyorum. O, iyi günde de kötü günde de yanımda dimdik duran bir destek oldu." dedi. Gözyaşlarını tutmakta zorlanan Starmer, "Gurur kaynağım, göz bebeğim olan çocuklarıma da olabileceğim en iyi baba olmak istiyorum." ifadelerini kullandı.

Konuşmasının ardından eşine sarılan Starmer, daha sonra Başbakanlık Konutu'na geri döndü.

Pezeşkiyan: Mutabakatın maddeleri büyük ölçüde İran’ın lehine
Pezeşkiyan: Mutabakatın maddeleri büyük ölçüde İran’ın lehine
İçeriği Görüntüle

Starmer ayrıca, istifa kararını bu sabah yaptığı telefon görüşmesiyle Kral Charles'a da bildirdiğini açıkladı.