İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın maddelerinin büyük ölçüde İran halkının çıkarlarına hizmet ettiğini belirterek, “ABD’nin temel talebi İran’ın nükleer silaha sahip olmamasıdır. Gerekirse bunu yazılı olarak da beyan eder ve nükleer bomba üretme niyetimiz olmadığını belirtiriz” dedi.
16 milyon varilden fazla petrol ihraç ettik
Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, bugün Merkez Bankası Konferans Salonu’nda Ekonomi ve Maliye Bakanı’nın da katılımıyla düzenlenen 33. Para ve Bankacılık Politikaları Konferansı’nda yaptığı konuşmada, son birkaç gün içinde 16 milyon varilden fazla petrol ihraç edildiğini açıkladı.
Müzakerelerin sonuçlarının son derece net olduğunu ifade eden Pezeşkiyan, “Bu görüşmeler sayesinde kendi mali kaynaklarımıza erişim imkânı elde edeceğiz ve bu kaynaklar hakkında kendimiz karar verebileceğiz. Bazıları bu varlıkların bankalara ait olduğunu söyleyebilir. Ancak bu kaynaklar bankaların kullanımına sunulduğunda, üretim sektörüne yönlendirilebilir ve böylece ekonomik büyüme ile kalkınma hız kazanabilir” değerlendirmesinde bulundu.
Kısa süre içerisinde mali kaynakların ve kredi imkânlarının bir bölümünün yeniden kullanılabilir hale getirildiğini belirten Pezeşkiyan, “Bu kısa zaman diliminde çok sayıda önemli adım attık. İnşallah bugün itibarıyla görüşme sürecinin başlamasıyla birlikte Katar’da bulunan 6 milyar dolarlık varlığımız da serbest bırakılarak ülkemize geri dönecektir. Sayın Himmeti’nin müzakerelerde yer almasının amacı da bu kaynakların hangi alanlarda kullanılacağının ve hangi adımların atılacağının belirlenmesidir” ifadelerini kullandı.
Nükleer silah üretme niyetimiz yok
Pezeşkiyan, İran ile ABD arasındaki mutabakat maddelerinin büyük ölçüde İran halkının yararına olduğunu yineleyerek “ABD’nin isteği, İran’ın nükleer bombaya sahip olmamasıdır. Bu, İran’ın nükleer silah üretme niyeti bulunmadığını yıllar önce vurgulayan Devrim Rehberi’nin de üzerinde durduğu konudur. Biz bunu defalarca açıkladık; yeni bir mesele değildir. Eğer gerekirse bunu yazılı olarak da ifade eder ve nükleer bomba üretme niyetimiz olmadığını belirtiriz.” dedi.




