Dünya

İran Meclisi’nden ABD ve Körfez ülkelerine “kırmızı çizgi” uyarısı

İran Meclisi Ulusal Güvenlik Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD ve Körfez İşbirliği Konseyi’nin (KİK) ortak bildirisini eleştirerek füze gücü, İHA’lar ve Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin İran için “kırmızı çizgi” olduğunu söyledi.

İran Meclisi Ulusal Güvenlik Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD ile Körfez İşbirliği Konseyi’nin (KİK) yayımladığı ortak bildiriye sert tepki gösterdi.

Sosyal medya platformu X üzerinden açıklama yapan Azizi, Körfez ülkelerinin ABD’nin politikalarıyla hareket etmesinin bölgeye istikrar getirmeyeceğini savundu.

Azizi, “Füze gücü, insansız hava aracı (İHA) ve Hürmüz Boğazı’nın yönetimi İran’ın kırmızı çizgisidir. Bölgede güvenliği sağlamanın tek çözüm yolu ABD ile araya mesafe koymaktır.” ifadelerini kullandı.

Körfez ülkelerine de mesaj veren Azizi, ABD’nin askeri varlığının güvenlik sağlamadığını, aksine bölge için bir tehdit unsuru oluşturduğunu öne sürdü.

ABD ile Körfez İşbirliği Konseyi ülkelerinin dışişleri bakanlarının son toplantısında ise İran ile müzakerelerin sürdürülmesi gerektiği vurgulanmış, Hürmüz Boğazı’nda geçişlere yönelik herhangi bir kısıtlama veya ücretlendirme kabul edilmeyeceği ifade edilmişti.