Dünya

Pakistan Başbakanı: "Balistik füzeler mutabakat gündeminde hiç yer almadı"

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan'ın Pakistan ziyareti kapsamında düzenlenen delegeler arası toplantıda, ABD ile İran arasında imzalanan İslamabad Mutabakatı'na ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Mutabakat sürecinde balistik füze konusunun hiçbir aşamada gündeme gelmediğini vurgulayan Şerif, "İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi." ifadelerini kullandı.

Şerif, mutabakat sürecini sabote etmeye çalışan çevreler bulunduğunu öne sürerek, bazı kesimlerin İran'ın yeniden güçlenmesini istemediğini savundu. "İranlıların küllerinden yeniden doğup, şanının zirvesine ulaşmasını istemiyorlar." diyen Pakistan Başbakanı, bölgesel istikrar için anlaşmanın korunmasının önemine dikkat çekti.

Balistik füze meselesine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Şerif, uluslararası alanda çifte standart uygulanmaması gerektiğini belirterek, "Bazı ülkelerin balistik füzelere sahip olabileceği, İran'ın ise sahip olmaması gerektiği söylenemez. Bu tür bir ikiyüzlülüğü hazmedemezsiniz." dedi.

Şerif ayrıca, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın hayata geçirilmesinde katkı sunan ülkelere teşekkür etti. Katar, Suudi Arabistan, Türkiye ve Mısır'ın sürece verdikleri desteğin önemine işaret eden Pakistan Başbakanı, ülkesinin arabuluculuk rolünü sürdürmeye hazır olduğunu ifade etti.

"Pakistan, onur ve haysiyetin gerektirdiği şartlar altında kalıcı bir barış sağlanana kadar arabuluculuk rolünü sürdürecektir." diyen Şerif, bölgede kalıcı istikrarın diyalog ve diplomasi yoluyla sağlanabileceğini vurguladı.