Spor

İran maç sonu soyunma odasına mesaj bıraktı: Gururlu geldik onurlu yarıştık

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu ikinci haftasında Belçika'yla golsüz berabere kalan İran Milli Futbol Takımı, maçın oynandığı Los Angeles Stadı'ndan soyunma odalarına bir mesaj bırakarak ayrıldı.

Zorlu koşullarda 2026 Dünya Kupası'nda mücadele eden İran Milli Takımı oynadığı iki karşılaşmadan da beraberlikle ayrılarak gruptaki puanını ikiye çıkardı.

Gruptan çıkma umutlarını taze tutan ve son maça taşıyan Asya temsilcisi ABD ile yaşanan savaş ortamına rağmen mücadelesini sürdürüyor. Maçlarını ABD'de oynayan ancak çalışmalarını ve konaklamasını Meksika'da yapan İran'ın ABD'de kalmasına izin verilmiyor.

Son oynanan Belçika maçından da bir puan çıkaran İran Milli Takımı stadın soyunma odasına bir not bıraktı. Bırakılan notta misafirperverliğinden dolayı Los Angeles'a teşekkür edilirken tarihsel göndermeler de yapıldı.

Notta, "antik İran'dan uygar İran'a ruhumuz hala canlı" sözleri kullanılırken "gururlu geldik onurlu yarıştık" ifadeleri dikkat çekti.

İran Milli Takımı'nın basın ekibinden yapılan açıklamaya göre, soyunma odasına bırakılan notta,

"Binlerce yıl önceki antik İran'dan günümüzün uygar İran'ına kadar, İran'ın ruhu canlı ve sarsılmaz bir şekilde devam ediyor. Los Angeles'a gururlu bir şekilde geldik ve onurlu, haysiyetli bir şekilde yarıştık. Misafirperverliğin için teşekkürler Los Angeles. Her İranlıya bu 180 dakika boyunca ruhunu, kalbini, sesini İran için verdiğinden dolayı teşekkürler. Barış, dostluk ve saygının tüm uluslar arasında hüküm sürmesi dileğiyle." ifadeleri kullanıldı.