Türkiye

Erdoğan ile Irak Başbakanı Zeydi telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Irak Başbakanı Ali Zeydi arasında gerçekleşen telefon görüşmesinde ikili ilişkiler ve bölgesel gelişmeler ele alındı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre görüşmede, Türkiye ile Irak arasındaki ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler değerlendirildi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke arasındaki ilişkilerin yeni dönemde daha ileri seviyeye taşınmasını arzu ettiklerini belirterek, özellikle enerji, savunma sanayisi ve ulaştırma alanlarında önemli işbirliği fırsatlarının bulunduğunu ifade etti.

Görüşmede ekonomik ve stratejik ortaklığın güçlendirilmesine yönelik adımların da ele alındığı belirtilirken, tarafların karşılıklı temasların sürdürülmesi konusunda mutabık kaldığı kaydedildi.

Erdoğan ayrıca Irak Başbakanı Ali Zeydi’yi kapsamlı istişarelerde bulunmak üzere Türkiye’ye davet etti.