Çin

Çin, yeni tip enerji sistemi için 2030 hedeflerini açıkladı

Çin’de yeni tip enerji sistemi inşasına ilişkin 15. Beş Yıllık Plan yayımlandı. Plana göre, 2030 yılına kadar ülkedeki kurulu gücün yarısından fazlasını yeni enerji kaynakları oluşturacak.

Çin Devlet Konseyi tarafından bugün düzenlenen basın toplantısında, yeni tip enerji sistemi inşasına dair 15. Beş Yıllık Plan hakkında bilgi verildi.

Plana göre, 2030 yılına kadar Çin’in güçlü bir enerji ülkesi olarak inşa edilmesini desteklemek amacıyla düşük karbonlu, güvenli ve verimli yeni bir enerji sistemi kurulacak.

Planda belirlenen başlıca hedefler arasında, 2030 itibarıyla ülkede kurulu gücün 5,4 milyar kilovata ulaşması, bunun yarısından fazlasını yeni enerji kaynaklarının oluşturması, fosil olmayan enerjiden elektrik üretiminin toplam elektrik üretimi içindeki payının yüzde 50’ye yükselmesi ile kömür ve petrol tüketiminin zirve seviyesine ulaşması yer alıyor.

Çin’de şu ana kadar kurulu güç kapasitesinin 4 milyar kilovatı aştığı aktarıldı.

Enerji yatırımları 20 trilyon Yuanı aşacak

15. Beş Yıllık Plan döneminde, Çin'de büyük ölçekli enerji projeleri ile yeni enerji iş modellerine yönelik yatırımların istikrarlı şekilde artarak 20 trilyon yuanı (yaklaşık 2,94 trilyon dolar) aşması bekleniyor.

Aynı dönemde, veri merkezlerinin hızla artan elektrik ihtiyacı, elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla büyüyen şarj talebi ile sanayi ve hanehalkı tüketimindeki yükselişin etkisiyle, Çin'in yıllık elektrik tüketiminin yaklaşık 600 milyar kilovatsaat (kWh) artacağı öngörülüyor.

Söz konusu artışın, orta ölçekli bir ekonomiye sahip bir ülkenin yıllık elektrik tüketimine eşdeğer olduğu belirtiliyor.