Yaşam

Ankara’daki NATO Zirvesi öncesi trafik düzenlemesine dair açıklama

Ankara Valiliği, 7-8 Temmuz’da düzenlenecek 36. NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi kapsamında kentte güvenlik ve trafik düzenlemelerine ilişkin planlamaların tamamlandığını açıkladı. Metro ve Ankaray’da sınırlı duraklar kapalı olacak, ulaşım büyük ölçüde kesintisiz sürecek.

Ankara Valiliği, NATO Zirvesi süresince uygulanacak trafik ve ulaşım düzenlemelerine ilişkin yazılı açıklama yaptı. Açıklamada, 7-8 Temmuz’da gerçekleştirilecek 36. NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Ankara Zirvesi kapsamında güvenlik ve trafik akışının sağlanmasına yönelik gerekli planlamaların yapıldığı belirtildi.

Valilik, vatandaşların günlük yaşamının olumsuz etkilenmemesi için tedbirlerin alındığını vurgularken, il genelinde yayalara yönelik herhangi bir kısıtlama öngörülmediğini bildirdi. Araç trafiğine kapatılacak güzergâhlarda ise kontrollü yaya geçişlerinin sağlanabileceği ifade edildi.

Toplu ulaşıma ilişkin detayların da yer aldığı açıklamada, otobüs ve minibüs hatlarında (kapatılacak yollar hariç) herhangi bir kısıtlama olmayacağı, metro ve Ankaray seferlerinin ise normal şekilde devam edeceği kaydedildi. Ancak Ankaray Bahçelievler durağı ile Söğütözü metro durağında zirve süresince iniş ve biniş yapılmayacağı açıklandı.

Vatandaşlara ayrıca, araç trafiğine ilişkin güncel bilgilere ve alternatif güzergâhlara Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın “harita.iletisim.gov.tr” adresinden ulaşabilecekleri hatırlatıldı.

Valilik, zirve boyunca alınan trafik ve güvenlik tedbirlerine hassasiyetle uyulması ve resmi açıklamaların takip edilmesi çağrısında bulundu.